Lesson n.21: Talking on the phone - Conversation: calling the American consulate.







In this lesson we will review the use of the PRESENT CONTINUOUS in Turkish.



Listen to this coversation in which Mufit calls the American consulate. He is looking for a friend.
You will also learn new expressions on how to answer the phone and leave a note for an absent person.


- Alo, ben Müfit. Kiminle konuşuyorum?
- Buyurun efendim. Amerikan konsolosluğu.
- Bay Thompson orada mı?
- Bay Thompson bugün izinli efendim.
- Ne zaman dönüyor, biliyor musunuz?
- Salı günü efendim.
- Yani yarın değil mi?
- Evet. Bir mesaj bırakmak istiyor musunuz?
- Lütfen. Yarın onu ofiste ziyaret etmek istiyorum.
- Merak etmeyin. Notunuzu alıyorum efendim.

GRAMMAR NOTES

DAYS OF THE WEEK 

MONDAY: PAZARTESİ
TUESDAY: SALI
WEDNESDAY: ÇARŞAMBA
THURSDAY: PERŞEMBE
FRIDAY:  CUMA
SATURDAY: CUMARTESİ
SUNDAY: PAZAR

MONTHS

OCAK : JANUARY
ŞUBAT: FEBRUARY
MARS:  MARCH
NİSAN: APRIL
MAYİS: MAY
HAZİRAN:JUNE
TEMMUZ:JULY
AĞUSTOS: AUGUST
EYLÜL:SEPTEMBER
EKİM:OCTOBER
KASIM: NOVEMBER
ARALIK:DICEMBER


VOCABULARY/SÖZLÜK

Kiminle: With whom
Konuşmak:  to speak, to talk
Bay: Mister
İzinli: on leave, off, on vacation
Ne zaman:  When
Dönmek: to come back, to return, to be back, to get back
Bırakmak: to leave ( something or someone)
Ziyaret etmek: To visit,to pay a visit
İstemek: to want
Merak etmek: To worry about

No comments:

Post a Comment